#9: Folkert Clemens

Folkert Clemens
  • Werkzaam als: Manager Business Change Management, Marketing Zakelijk bij Nationale Nederlanden
  • Leeftijd: 30 jaar
  • Gestudeerd aan: Erasmus Universiteit Rotterdam, Business School Nederland

Folkert Clemens is Manager Business Change Management, Marketing Zakelijk bij Nationale Nederlanden.

Het was een pittig jaar voor Folkert. Naast zijn full time baan volgde hij een MBA. “Ik heb net de laatste colleges gehad en begin binnenkort aan mijn dissertation.” Ook heeft hij sinds maart 2012 een nieuwe functie bij Nationale-Nederlanden, waar hij nu verantwoordelijk is voor vier verandertrajecten die vanuit marketing worden aangestuurd. Een van zijn taken is de uitrol van een nieuw systeem voor Customer Relationship Management. “Ik ben in mijn element als ik mensen kan laten samenwerken op een groot speelveld. Ik houd ervan om verschillende belangen bij elkaar te brengen,” zegt Folkert. “Ik ben geen echt politiek dier, maar ik merk dat ik er wel feeling voor heb. Ik haal er veel energie uit.”

Het snijvlak van bedrijfseconomie en recht

Het project dat hij nu leidt is niet eenvoudig. Folkert heeft veel moeten inrichten en zelf een team samengesteld. Maar dat ligt hem goed. Hoewel hij niet getrouwd zegt te zijn met de verzekeringswereld, boeit de complexiteit ervan hem nog steeds. “Het snijvlak van bedrijfseconomie en recht vind ik zeer interessant. In mijn vorige functie hield ik me bezig met de woekerpolisaffaire. Daar zat alles in: verschillende belangen, politiek, recht. Ik heb daar veel van geleerd.”

Leidinggeven

Folkert zegt de afgelopen tijd zich vooral te hebben ontwikkeld op het gebied van leidinggeven. “In het begin scheerde ik mensen nog wel eens over een kam en ben daardoor een paar keer hard onderuit gegaan. Ik merkte dat ik te weinig had geïnvesteerd in mijn mensen. Iedereen wil op waarde worden geschat. Ik ben er met een andere bril naar gaan kijken. Ik heb geleerd dat ik meer aan anderen kan overlaten en dat ik kan sturen op output.”

Verder naar #10: Mark van Liefland »

Bekijk de Top 100 »


Partners:

logo Shell

Powered by: